+36 70 329 0848

Főzés proteinnel

Próbáltad már a főzést növényi fehérje por segítségével?  Összeállítottunk néhány egészséges receptet amik fehérjeporainkkal készíthető el. Töltsd le ezeket innen:

Édes AbsoRice receptlista :

AbsoRice receptgyűjtemény édes PDF

1. Céklás-csokis torta

2. Mogyoróvajas bögrés süti

3. Zabos túrógombóc

4. Körtés-almás pite

5. Fehérjés frappuccino

6. Almás palacsinta

7. Töltött zsemle

8. Gyümölcsleves

9. Banános zabszelet

10. Vaníliás smoothie

11. Diétás piskóta

12. Muffin

 Sós AbsoRice receptlista:

AbsoRice receptgyűjtemény sós PDF

1. Fehérjepizza

2. Pulykafasírt

3. Kecskesajt szuflé

4. Quiche

5. Sós mugcake

6. Rost dús galuska

7. Sárgaborsó főzelék

8. Brokkoli krémleves

9. Krumplikrokett

10. Zöldséges tésztaszósz

11. Zöldségpacsni

 

Az egészségtudatos és sportoló közösség köreiben egyre inkább elterjedt, hogy nemcsak shake-ként fogyasztanak fehérjét, de a konyhában, mint lisztet részben helyettesítő terméket alkalmazzák. Cikkünkben megmutatjuk, mi van a shake-n túl és hasznos tippekkel látjuk el Önt/Titeket, hogy miként lehet alkalmazni a konyhában sütéshez és főzéshez a növényi fehérjét és ezáltal növelni ételeink fehérjetartalmát.

Hogy kerülhet be a vega fehérjepor a konyhánkba? Van, aki azért kezdi el alkalmazni a növényi proteineket főzéshez, mert rákényszerül. Lehet, hogy laktózérzékeny vagy szigorú vega étrendet követ. Azok pedig, akik a főzéshez eddig csak tejsavó proteint használtak, hajlamosak szimplán figyelmen kívül hagyni a vega proteinben rejlő gasztronómiai lehetőségeket.

A vega protein kétféleképpen is beépülhet az ételeinkbe. Egyrészt a tradicionális receptek újragondolásával, másrészt kreatív új receptek kialakításával. Előbbi esetében a liszt egy részét váltjuk ki a borsófehérjével vagy rizsfehéjrével, másik esetben pedig eleve magas proteintartalmú ételek előállítására fókuszálunk, és egészítjük ki a már teljes recepteket.

A növényi protein meglehet nem olyan krémes, és homogén, mint a tejsavós termékek, textúrája újszerű lehet első használatkor. Ugyanakkor a konyhában, elsősorban a sütésben bizony átveszi a vezető szerepet. Folyadékkal és minőségi zsírokkal keverve ugyanis a rizsprotein megtartja azt, és az abból készült ételek kevésbé lesznek ruganyos állagúak. Legyen szó egyszerű muffinról, kenyérfélékről vagy süteményről, a növényi protein remek állagot ad bármelyik ételnek. A haladók pedig akár szószokba, smoothiek-ba főzelékekbe, levesekbe, sőt zöldség-burgerbe is beletehetik, hogy növeljék ételeik fehérjetartalmát, mégsem kell állati eredetű vagy laktózos fehérjéhez nyúlniuk.

Az Absorice ízesített és ízesítetlen növényi fehérjéi kiválóan alkalmazhatók a konyhában. Az édes borsó- és rizsfehérje készítmények elsősorban süteményekhez, lepénykenyerekhez, palacsintákhoz, pudingokhoz és smoothiekhoz alkalmazhatók, míg az ízesítetlen fehérje lehetővé teszi a főételek és sósabb tészták fehérjetartalmának növelését.

A növényi fehérjéknél nagy előny, hogy hozzáadott cukrot nem tartalmaznak, glutén- és laktózmentes fehérjék, hipoallergének, különösen tiszta fehérjeforrásnak bizonyulnak. Ha pedig a borsófehérje és rizsfehérje port összekeverjük, egy új-generációs, növényi alapú, kiváló aminosav-összetételű, teljesebb tápanyagot kapunk.

Az ízesítetlen növényi protein előnye a főzésben továbbá, hogy nemcsak édességekhez, de számos másik ételhez lehet alkalmazni. Fontos megjegyezni ellenben, hogy a mind a rizs- mind a borsó protein nem tudják teljes mértékben kiváltani a liszteket, amiket főzésnél alkalmazunk, ugyanis az ízük, különösen a rizsproteiné, elég jellegzetes. Egy-egy süteménybe, lepénybe érdemes azonban egy-egy evőkanállal szórni, mert az ételek szénhidrát tartalma arányaiban csökkenthető.

Végül, a növényi proteinek íze remekül kiegészít néhány más sütési alapanyagot, ami fehérje-dús és alacsony szénhidrát tartalmú ételek elkészítését teszi lehetővé. A borsó-fehérje ízvilágában például remekül illik a kókuszliszthez vagy banánhoz, míg a rizsfehérje a csokoládéhoz és vaníliához alkot ízes párosítást.

Tippek és receptek az Absorice ízesített és ízesítetlen fehérjék felhasználásához a főzéshez és sütéshez

Ízesített növényi fehérje (vanília, eper, kakaó krém, csokoládé és cappuchino ízek):

-  muffinok
-  palacsinták
-  gofri
-  kalács
-  smoothoie
-  chia pudding
-  müzli szeletek, energia szeletek
-  zabkása, quinoa kása
-  torta, piskóta, lepénytészta
-  puding
-  kókuszkrém

Az ízesítetlen, rizs és borsófehérje:

-  pizzatészta
-  kenyértészta
-  quiche
-  szendvicskrémek
-  mártogatósok
-  pesto
-  zöldségburger
-  omlett
-  besamel típusú szószok
-  krémlevesek
-  főzelékek

Mind az ízesítetett és az ízesítetlen protein számos lehetőséget nyújt a tudatos és egészséges életmódot követők számára. Az ételek protein tartalma megbízható és tiszta fehérjével növelhető, adalékanyagok, hozzáadott cukor, glutén vagy laktóz hozzáadása nélkül. Próbálja ki a növényi proteint a sütéshez és főzéshez!